تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
برنامه‌های هفته صرفه جویی در مصرف آب در استان بوشهر اعلام شد
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مهندس حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت : هر ساله از 1 تا 7 تیرماه همزمان با آغاز فصل تابستان هفته‌ای تحت عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب برگزار می‌شود که در این راستا با مشارکت مسئولان و قشرهای مختلف مردم راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروز بحران آب ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مهندس حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت : هر ساله از 1 تا 7 تیرماه همزمان با آغاز فصل تابستان هفته‌ای تحت عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب برگزار می‌شود که در این راستا با مشارکت مسئولان و قشرهای مختلف مردم راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروز بحران آب ارائه می‌شود.

وی گفت : تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر در جنوب کشور مورد توجه ویژه قرار دارد و اکنون بیش از 85 درصد منابع آب آشامیدنی آن در دیگر استان‌ها قرار دارد که برای ایجاد منابع جدید طرح‌های مهمی از جمله شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قرار دارد.

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب از 1 تا 7 تیر ماه اسامی ویژه‌ای تعیین کرده تا حساسیت مدیریت مصرف آب به ویژه در آغاز فصل تابستان بیشتر شود.

حمزه پور افزود : فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف، افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف، تقدیر از مشترکان کم‌مصرف خانگی آب و معرفی به رسانه ها، دعوت از کودکان، نوجوانان و جوانان در امر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در قالب برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در صدا و سیما و نصب پیام های هشداردهنده و آگاهی بخش در بوستان‌ها، و سایر مراکز رفت و آمد مردم با موضوع صرفه‌جویی در مصرف از جمله برنامه‌های هفته صرفه‌جویی آب است.

برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولین و اصحاب رسانه به منظور ترغیب برای کاهش مصارف آب و جایگزین کردن پساب در مصارف آب در حوزه خدمات شهری و روستایی، معرفی و تقدیر از خیرین در حوزه آب ، معرفی طرح‌های اجراشده با مشارکت مردم در رسانه‌ها و یا در قالب بروشور و آگهی تلویزیونی و رادیویی و معرفی تجربیات موفق مشارکت مردم در رسانه‌ها و انتشار همگانی این تجربیات به ویژه در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح های آب ، فاضلاب ، در این فعالیت قرار دارد.

وی گفت: اطلا‌ع‌رسانی در خصوص قیمت تمام شده آب در مقایسه با سایر کشورها، نصب و انتشار پیام های مرتبط در اماکن عمومی (تبلیغات محیطی)، برگزاری میزگردهای رسانه‌ای (رادیو، تلویزیون، مطبوعات محلی)، تهیه و انتشار اینفو گرافی و موشن گرافی در فضای مجازی و فضای عمومی ( نصب بنر حاوی اینفو گرافی در فضاهای شهری) از دیگر برنامه هفته صرفه جویی مصرف آب است.

وی گفت : سه شنبه اول تیرماه به نام مدیریت مصرف آب و خانواده نام گذاری شده و اهداف آن فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف، افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف را دنبال می کند. چهارشنبه دوم تیرماه به نام مدیریت مصرف آب و افکار عمومی و رسانه نام گذاری شده تا بتواند اهداف: استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به منظور، افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب نسبت به محدودیت منابع، تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف را محقق نمایند.

پنجشنبه سوم تیر هم مدیریت مصرف آب و صنعت، سازمان‌های عمومی و موسسه های خصوصی نام گرفته و قرار است این اهداف: تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های کاهنده مصارف آب و تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره‌برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی کشور، تبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب در تاسیسات و ساختمان دنبال کند.جمعه چهارم تیر به نام مدیریت مصرف آب و آموزه‌های دینی با اهداف: تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی، معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی نام گذاری شده است.شنبه پنجم تیر نیز مدیریت مصرف آب ، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین نامگذاری شده است.

هدف این روز، تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید و انتقال و توزیع آب و جلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آب و با اجرای برنامه‌های فرهنگ سازی تعیین شده است.یکشنبه 6 تیر مدیریت مصرف آب و غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست خواهد بود اهداف آن تشریح نقش آب در امنیت غذایی، تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری و تشریح نقش اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین بازچرخانی آب در حفظ و ارتقای کیفیت منابع آب است.

دوشنبه 7 تیرماه به نام مدیریت مصرف آب، اقتصاد و حقوق شهروندی با اهداف: تشریح ارزش اقتصادی آب و تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب و تشریح و تدوین راهکارهای رفع موانع حقوقی و قانونی در اجرای طرح های آب ، فاضلاب نامیده شده است.

حمزه پور در پایان گفت : امیدوارم با توجه به محدودیت منابع آب و همچنین خشکسالی که پدیده اقلیمی و سراسری در جهان و ایران و نیز استان بوشهر میباشد با رعایت صرفه جویی در مصرف آب از سوی مشترکین محترم در تابستان سالجاری با کمترین مشکلات سپری نماییم.

تاریخ:
1400/03/31
تعداد بازدید:
748
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal