تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
مصرف آب آشامیدنی در استان بوشهر 28 درصد بالاتر از میانگین کشوری است
عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه بیش از 85 درصد منابع تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر در 2 استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد گفت: 15 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق چاه‌ها و آب‌شیرین‌کن‌ها تولید و تأمین می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه بیش از 85 درصد منابع تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر در 2 استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد گفت: 15 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق چاه‌ها و آب‌شیرین‌کن‌ها تولید و تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تنها راه گذر از وضعیت بحران کم آبی مدیریت مصرف آب است تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب تنها مسئول تأمین کننده مردم در شهرها و روستاها است و هیچ مسئولیتی برای تأمین آب دام و اراضی کشاورزی، خانه باغ و باغ ویلا ندارد.

وی با بیان اینکه بدون هیچ اغماض انشعاب آب غیرمجاز، خانه باغ و باغ ویلا قطع می‌شود گفت: این مهم در اولویت برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قرار گرفته است و تاکنون بخش عمده‌ای از انشعاب آب غیرمجاز قطع و یا ساماندهی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افزایش مصرف آب در استان خبر داد و افزود: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته مصرف آب مشترکان این استان 28 درصد بالاتر از میانگین کشوری است که در صورت تداوم این روند نسبت به خدشه در تأمین آب پایدار مشترکان هشدار داده می‌‌شود

حمزهپور با ابراز نگرانی از آمار افزایش مصرف بی‌رویه آب در استان اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان بوشهر از مشترکان آب در شهرها و روستاهای استان تقاضا می‌شود با هدف کمک به روند درمان بیماران کرونایی در قرنطینه و تأمین آب پایدار با نگرش و نگاهی نو به مصرف آب توجه کنند.

وی با اشاره به کاهش منابع تأمین آب استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران بیان کرد: بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی استان بوشهر از استان‌های همجوار تأمین می‌شود که با کاهش شدید بارش باران این منابع نیز با تهدید جدی مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تلاش کارکنان این شرکت برای تأمین آب در فصل تابستان شبانه‌روزی است تأکید کرد: تلاش می‌شود با استفاده از توانمندی‌ها، تأمین و توزیع آب را با حداقل مشکل پشت سر بگذاریم.

حمزه‌پور باتأکید بر مدیریت مصرف آب برای گذر از تابستان و جلوگیری از بحران و تنش آبی در شهرها و روستاها بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و افت تولید آب از چاه‌ها و منابع زیرزمینی و افزایش مصرف آب، لازم است مشترکان آب در شهرها و روستاها ضمن مدیریت مصرف آب، انشعابات غیرمجاز را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند تا با آنان برخورد شود.

وی افزود: در صورتی می‌توانیم تابستان بدون بحران و تنش پشت سر بگذاریم که مشترکان آب فرهنگ مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند و صرفه‌جویی کنند.

تاریخ:
1400/04/08
تعداد بازدید:
1041
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal