تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
با حضور نماینده شهرستان‌های تنگستان و دشتی در مجلس و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، مسائل و مشکلات آبرسانی شهرستان تنگستان مورد بررسی قرار گرفت
غلامحسین کرمی در نشست بررسی وضعیت آبرسانی به شهرستان‌های دشتی و تنگستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: رزمندگان در این دوران با روحیه انقلابی و جهادی دشمنان را شکست دادند و سبب اقتدار ایران اسلامی شدند.

غلامحسین کرمی در نشست بررسی وضعیت آبرسانی به شهرستان‌های دشتی و تنگستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: رزمندگان در این دوران با روحیه انقلابی و جهادی دشمنان را شکست دادند و سبب اقتدار ایران اسلامی شدند.

نماینده شهرستان‌های تنگستان و دشتی در مجلس خواستار استفاده از روحیه و فرهنگ جهادی رزمندگان در برنامه‌های مدیریتی شد و افزود: استفاده‌ از تفکر انقلابی و جهادی هیچ مشکلی بدون حل نمی‌ماند و مطالبات مردم محقق می‌شود.

وی خواستار حل مشکلات آبرسانی روستاها با مدیریت جهادی شد و افزود: برای حل مشکلات آبرسانی روستاهای تنگستان لازم است سهمیه انتقال آب به شبکه آبرسانی آنها از خط کوثر افزایش یابد.

کرمی از تخصیص اعتبارات برای آبرسانی به روستاهای مناطق محروم خبر داد و تصریح کرد: 130 میلیارد تومان در تبصره 14 قانون بودجه برای حل مشکلات آبرسانی روستاهای محروم اختصاص یافته که جذب این اعتبارات نیاز به پیگیری مسئولان دارد.

وی با قدردانی از خدمات ارزنده مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطر نشان کرد: خدمات شبانه‌روزی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ستودنی است که در این راستا تسریع در تکمیل طرح‌های آبرسانی از مطالبات مردم تنگستان است.

طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر در حال اجرا است

در این نشست معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به طرح‌های آبرسانی در حال اجرا افزود: اکنون طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که 3 پروژه شیرین‌سازی آب دریا به ظرفیت 35 هزار و 17 هزار مترمکعب در مرکز استان بوشهر و 28 هزار مترمکعب سیراف جم از بزرگترین پروژه‌های این عرصه است.

محمد پوریوسفی با اشاره به روند اجرا این پروژه‌ها تصریح کرد: بر اساس وعده سرمایه‌گذاران، فاز نخست پروژه‌های آب‌شیرین‌کن نیمه دوم امسال وارد مدار تولید می‌شود که نقش مهمی در حل مشکلات آبرسانی در شهرها و روستاهای استان دارد.

وی با اشاره به پروژه آب‌شیرین‌کن 5 هزار مترمکعب در تنگستان گفت: این ظرفیت در قالب 2 پروژه هر کدام به حجم 2500 متر مکعب در شبانه روز است . برآورد اولیه برای اجرای یک آبشیرینکن به ظرفیت 2500 متر مکعب در شبانه روز 80 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر رضایت مردم در حل مشکلات آبرسانی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: طرح‌های مهمی در عرصه‌های مختلف در تنگستان در حال اجرا است که با تکمیل آنها مشکل آب روستاها برطرف می‌شود.

پوریوسفی نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا اقدامات مهمی برای کاهش هدررفت آب از شبکه‌های آبرسانی با اصلاح خطوط انتقال و لوله‌های فرسوده انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت مخزن ذخیره آب دلوار تنگستان تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه به 16 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در این جلسه اعضا شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تنگستان ضمن ارائه دیدگاه‌ها خود برای تسریع طرح‌های آبرسانی خواستار حل مشکلات تأمین آب روستاهای تنگستان و تکمیل مخزن ذخیره آب دلوار شدند.

تاریخ:
1400/07/04
تعداد بازدید:
677
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal