تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
امام جمعه بوشهر خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر را ستود
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با قدردانی از تلاش مدیرعامل و کارکنان این شرکت در خدمات‌رسانی به جامعه هدف اظهار داشت: خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال قبل قابل تقدیر و سپاس است چراکه امسال مشکلات به حداقل رسید.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با قدردانی از تلاش مدیرعامل و کارکنان این شرکت در خدمات‌رسانی به جامعه هدف اظهار داشت: خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال قبل قابل تقدیر و سپاس است چراکه امسال مشکلات به حداقل رسید.
وی با اشاره نقش مهم آب در زندگی و حیات بشرگفت:آب یکی از اساسی ترین نیازهای حیاتی بشری هست که درصورت عدم وجود آن در یک منطقه موجب مهاجرت ویا بیماری و مشکلات دیگری می شود وبه همین دلیل آب موضوعی مهم و استراتژیک می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بحران آب شرب در استان بوشهر تاریخی است تصریح کرد: عدم برنامه‌ریزی در تأمین آب شرب استان بوشهر به 80 تا 90 سال قبل برمی‌گردد چراکه تأمین آب شرب خارج از استان نشان از بحران است که سال‌های متمادی این استان با این مشکل مواجه است.

امام جمعه بوشهر به طرح‌های مهم در تأمین آب شرب پرداخت و بیان کرد: توسعه آب‌شیرین‌کن و ایجاد سدهای سطحی و تقویت آب‌های زیر سطحی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برخی از شبکه‌های آبرسانی از فرسودگی بالایی برخوردار است که نوسازی آنها در کوتاه‌ترین زمان ضروری است.


امام جمعه بوشهر اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در راکتورهای جدید اتمی بوشهر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: با اجرا شدن طرح آب‌شیرین‌کن در 2 راکتور اتمی در حال ساخت در بوشهر می‌توان روزانه 250 هزار مترمکعب آب شرب تولید کرد که مشکلات استان بوشهر را برطرف می‌کند.

وی حل بحران کم‌آبی استان بوشهر را نیاز به حرکت جهادی و انقلابی دانست و بیان کرد: بحران آب در استان بوشهر دارای ریشه تاریخی است که باید با روحیه و حرکت جهادی برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: عملیات شبکه‌گذاری فاضلاب به طول 40 کیلومتر در بافت تاریخی بوشهر 100 درصد به اتمام رسید و اکنون بخش عمده‌ای از ساکنان در بافت بوشهر از این پروژه استفاده می‌کنند.

عبدالحمید حمزه‌پور به روند طرح‌های آب‌شیرین‌کن پرداخت و افزود: اکنون روزانه 40 هزار مترمکعب آب از آب‌شیرین‌کن در سطح استان تولید می‌شود که تا پایان امسال به 2 برابر افزایش می‌یابد.

وی روند اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن 17 هزار و 35 هزار مترمکعب را مطلوب دانست و تأکید کرد: بخشی از این پروژه‌ها امسال وارد مدار و کل پروژه سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر رفع مشکل جیره‌بندی آب در شهر بوشهر و نوسازی شبکه آبرسانی در شهرها و روستاها را در اولویت دانست و گفت: تابستان امسال با وجود شرایط سخت کرونایی ولی با همکاری مردم با حداقل مشکل سپری شد.
وى ادامه داد با توجه قیمت بالاى تمام شده آب در استان بخصوص آب تولیدى از طریق شرین سازى آب دریا ضرورت مدیریت مصرف و استفاده بهینه آب و پرهیز از مصارف غیر شرب و بهداشتى ضرورتى اجتناب ناپذیر هست ، حمزه پور افزود استفاده از آبشرب جهت مصارف خانه باغ ، آبیارى درختان ، فضاى سبز نیز از معضلات جدى این شرکت مى باشد ایشان عدم پرداخت به موقع هزینه هاى آب مصرفى نیز یکى از مشکلات اساسى در انجام خدمات مطلوب آبرسانى عنوان نمودند ، در پایان مدیر عامل آبفا ضمن تقدیر و تشکر از رهنمودهاى و بیانات حضرت آیت الله صفایی بوشهری در زمینه مدیریت مصرف آب در خطبه هاى نماز جمعه ، تقاضا نمودند ائمه جمعه تمام شهرستانهاى استان در این زمینه با شرکت آبفا همراهى نمایند تا بتوانیم با همراهی مردم شریف استان بوشهر خدمات آبرسانی مطلوب تری ارائه نماییم.
تاریخ:
1400/08/24
تعداد بازدید:
590
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal