تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر معرفی شد
در مراسمی مهندس ابوالحسن عالی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر معرفی شد.
در مراسمی مهندس ابوالحسن عالی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر معرفی شد.

مسعود خشایی در آیین معرفی مدیرعامل جدید آب و فاضلاب استان بوشهر ویژگی‌های این استان در آبرسانی را مهم دانست و اظهار داشت: در اجرا طرح‌های آبرسانی توجه ویژه‌ای به استان بوشهر شده که شاخص‌ترین آنها طرح‌های آب‌شیرین‌کن است.

وی با بیان اینکه عمده منابع آب شرب استان بوشهر وابسته به دیگر استان‌ها است افزود: آبرسانی به استان بوشهر با خطوط انتقال طولانی انجام می‌شود و در سال‌های اخیر طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مهمترین طرح‌های آبرسانی را خط انتقال آب سیراف - جم، خط انتقال سد تنگ‌ارم دشتستان، مناطق شمالی شهر بوشهر و پروژه‌های آب‌شیرین‌کن دانست.

خشایی با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح جهاد آبرسانی در روستاهای محروم استان بوشهر اجرا می‌کند خاطر نشان کرد: این طرح با مشارکت سپاه پاسداران در روستاهای محروم استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرا طرح جهاد آبرسانی در 43 روستای استان بوشهر تصریح کرد: اعتبار اولیه اجرا طرح جهاد آبرسانی 160 میلیارد تومان است که اعتبار این طرح در حال افزایش است و علاوه بر 43 روستا دیگر روستاهای در مسیر را پوشش می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرا طرح جمع‌‌آوری فاضلاب در سه شهر استان بوشهر افزود: طبق آخرین آمار 100 هزار مشترک از این طرح استفاده می‌کنند و ضریب افزایش استفاده مشترکین از این طرح‌ها رو به افزایش است.

خشایی جایگزین شدن پساب به جای آب شرب در صنایع و فضای سبز را یکی از برنامه‌های مهم دانست و تصریح کرد: اجرا طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در اولویت قرار دارد و اکنون 35 هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز از طرح‌های تأسیسات آب‌شیرین‌کن تولید می‌شود که این میزان تا پایان سال به 75 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی از افتتاح طرح‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت تولید 40 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با بهره‌برداری کامل از طرح‌های آب‌شیرین‌کن در حال اجرا تولید آب از این تأسیسات به 160 هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد.

40 هزار مترمکعب آب استان بوشهر از تأسیسات آب‌شیرین‌کن تولید می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با اشاره به وضعیت آبرسانی افزود: تداوم خشکسالی‌ها، کاهش بارش باران و برداشت غیرمعقول آب از سفره‌های زیر زمینی خساراتی به منابع تأمین آب استان بوشهر وارد کرده است.

محمد هادی رستمیان با اشاره به اجرا طرح‌های آبرسانی در استان تصریح کرد: اکنون علاوه بر طرح‌های آب‌شیرین‌کن، ساخت سد در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان را یکی از اولویت‌ها در تولید آب در استان دانست و افزود: اکنون طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف به ظرفیت‌های گوناگون در حال اجرا و یا در مدار تولید است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر استفاده از پساب فاضلاب در تأمین آب طرح‌های صنعتی و فضای سبز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر دارای 40 شهر و 620 روستا است که 367 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت است.

رستمیان با بیان اینکه از یک میلیون و 280 هزار نفر جمعیت استان بوشهر 75 درصد در شهرها سکونت دارند گفت: نوار ساحلی در تأمین آب به ویژه در فصل گرما دچار شرایط سختی هستند که طرح جهاد آبرسانی با همکاری سپاه پاسداران در روستاهای محرم استان در حال اجرا است.
وی حفر، تجهیز و کف شکنی چاه‌های آب را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطر نشان کرد: نوسازی شبکه‌های آبرسانی، ساخت مخزن ذخیره آب، اجرا خطوط انتقال و توسعه شبکه آبرسانی از دیگر برنامه‌های جهاد آبرسانی است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر میزان آب شرب مورد نیاز استان را 400 هزار مترمکعب در شبانه‌روز دانست و تصریح کرد: 40 هزار مترمکعب این میزان آب مورد نیاز از تأسیسات آب‌شیرین‌کن و مابقی از خط آبرسانی کوثر، چشمه ساسان و رودخانه شاپور کازرون و چاه‌های آب شرب داخلی تأمین می‌شود.

آب شرب استان بوشهر با خطوط طولانی 3 هزار کیلومتری تأمین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با قدردانی از حمایت ویژه استاندار بوشهر، وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب به طرح‌های آبرسانی استان بوشهر گفت: ارتقا بهره‌وری در موضوع آب یکی از اولویت‌ها است.

ابوالحسن عالی با بیان اینکه استان بوشهر دارای فقر تاریخی در موضوع تأمین آب است تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف آب یکی از برنامه‌های مهم است که نیاز به همکاری همگانی است.

وی با اشاره به انتقال آب شرب با خطوط طولانی 3 هزار کیلومتری تصریح کرد: مدیریت انتقال و توزیع عادلانه آب در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خدمات شبانه‌روزی کارکنان این شرکت را مورد اشاره قرار داد و افزود: خدمات آبرسانی به‌صورت شبانه‌روزی در شهرها و روستاها ادامه دارد و از کوششی فروگذاری نمی‌شود.
تاریخ:
1401/03/18
تعداد بازدید:
841
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:7
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal