شرکت آب و فاضلاب بوشهر
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
توزیع آب در شبکه آبرسانی گناوه نوبت‌بندی نیست
غلامرضا مختاری در جمع خبرنگاران در گناوه با بیان اینکه این شهرستان دارای 30 هزار انشعاب آب است اظهار داشت: روزانه 22 هزار مترمکعب آب از طریق شبکه آبرسانی خط ابرسانی کوثر در شهرگناوه توزیع می‌شود که نیاز همه مشترکان تامین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر : مختاری با بیان اینکه نوبت بندی در توزیع آب در شهر گناوه وجود ندارد افزود: با توجه به آب توزیع شده و استقرار پمپ‌ها، در ساعت معینی آب وارد مخازن ذخیره می‌شود که از صبح تا ظهر فشار آب در شبکه با افت شدید مواجه است ولی از بعدازظهر تا آخر شب با تمام توان به شبکه شهر آب توزیع می‌شود.

 

مدیرآبفای شهرستان گناوه با بیان اینکه محلات و نقاط انتهای خط آبرسانی دچار مشکل هستند تصریح کرد: افت فشار در شبکه آبرسانی گناوه برخی نقاط از جمله روستای مال‌قائد و نقاط آخر شبکه را با مشکل مواجه کرده است .

 

مختاری با تاکید بر رعایت مشترکان ابتدای خط آبرسانی در مصرف بهینه آب برای دسترسی مشترکان انتهای خط آبرسانی بیان کرد: برای حل مشکلات نقاط بحرانی در شهرستان گناوه نیاز به احداث ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب حداقل 1000 متر مکعبی است.

 

وی، از نوسازی شبکه فرسوده گناوه خبر داد و خاطر نشان کرد: طول شبکه آبرسانی شهر گناوه 550 کیلومتر است که 25 درصد آن فرسوده است و نیاز به اصلاح دارد که امسال اصلاح و توسعه 10 کیلومتر شبکه آبرسانی گناوه در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرآبفای شهرستان گناوه اعتبار مورد نیاز اجرای طرح اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی گناوه را 35 میلیارد ریال دانست و افزود: با توجه به وضعیت مطلوب آبرسانی در شبکه گناوه، نیاز به آبرسانی سیار وجود ندارد.

 

مختاری به وضعیت آبرسانی بندرریگ پرداخت و با بیان اینکه در شبانه روز افزون بر 1600 متر مکعب آب وارد شبکه آبرسانی ریگ می‌شود تصریح کرد: این بندر دارای 2 هزار و 650 مشترک آب است که به سبب فشار کم، برخی نقاط مرتفع دچار مشکل آبگیری هستند.

 

وی با تاکید بر شناسایی مکان‌هایی که دچار مشکل آب شبکه هستند گفت: در این راستا بازسازی حوضچه تقسیم آب در محلات بندر ریگ مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیرآبفای شهرستان گناوه از توزیع آبرسانی سیار در بندر ریگ خبر داد و بیان کرد: تا حل شدن مشکل آبرسانی نقاط مرتفع بندرریگ منازلی که در آبگیری با مشکل مواجه هستند می‌توانند با تماس به آبفای ریگ با آبرسانی سیار به صورت رایگان تامین آب شوند.

 

مختاری با اشاره به اجرای طرح نوسازی شبکه آبرسانی بندرریگ افزود: برای رفع مشکلات آبرسانی و کاهش هدررفت آب، نوسازی و توسعه 2 کیلومتر از 100 کیلومتر این شبکه در دستور کار قرار گرفته است.

تاریخ:
1398/04/01
تعداد بازدید:
790
منبع:
نویسنده:
Powered by DorsaPortal