شرکت آب و فاضلاب بوشهر
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
شهروندان بوشهری الگوی مصرف آب را اصلاح کنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و جغرافیایی این استان و محدودیت منابع آبی شهروندان بوشهری نسبت به اصلاح الگوی مصرف خود اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر : عبدالحمید حمزه پور به مناسبت آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب در جمع خبرنگاران افزود: روزانه 260 تا 270 هزار مترمکعب آب تولیدی وارد شبکه شهرهای استان بوشهر می شود.

 

وی ادامه داد: سرانه مصرف در استان بوشهر 270 لیتر در تمام کاربری ها تعیین شده که از میانگین کشور که 170 لیتر است بیشتر مصرف می شود.

 

حمزه پور گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در زمان حاضر این سرانه به 200 لیتر کاهش یافته اما بازهم با میانگین کشوری فاصله داریم که صرفه جویی درمصرف آب توسط شهروندان ضروری است.

 

وی بیان کرد: ایران جزو کشورهای گرم و خشک دنیا با میانگین 250 میلی متر بارش و تنها یک سوم بارش های دنیا در این منطقه رخ می دهد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: برهمین اساس موضوع آب برای ما بسیار اهمیت دارد و جزو ماده های حیاتی است که هیچ جایگزینی ندارد و تمام موجودات زنده و انسان به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای زنده بودن به آن نیاز دارند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرادامه داد: استان بوشهربعنوان یکی از استانهای جنوبی و کم بارش کشور به دلیل شرایط آب و هوایی، درجه بالای حرارت و شرایط جغرافیایی و طبیعی با منابع آبی زیرزمینی و سطحی بسیار فقیر است.

 

حمزه پور گفت: به دلیل خشکسالی ها و برداشت های بی رویه منابع آبی موجود محلی از رونق افتاده و بیشتر به سمت شور شدن رفته و امکان استفاده از آنها نیست.

 

وی بیان کرد: در زمان حاضر 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کازرون استان فارس تامین می شود.

 

حمزه پور گفت: افزون براین با راه اندازی آب شیرین کن در زمان حاضر 20 هزار مترمکعب آب از راه شیرین کردن آب دریا و آب های نامتعارف در استان تامین می شود که براساس برنامه ریزی ها قرار است این میزان به 100 هزار مترمکعب افزایش یابد
تاریخ:
1398/04/01
تعداد بازدید:
956
منبع:
نویسنده:
Powered by DorsaPortal