تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در خبرگزاری فارس
عبدالحمید حمزه‌پور در نشست با خبرنگاران فارس مجموعه شرکت آب و فاضلاب را خدمتگزار دانست و اظهار داشت: این مجموعه در راستای خدمات‌رسانی به مردم و تحقق مطالبات آنان در حوزه آبرسانی و طرح‌های فاضلاب فعالیت می‌کند.

عبدالحمید حمزه‌پور در نشست با خبرنگاران فارس مجموعه شرکت آب و فاضلاب را خدمتگزار دانست و اظهار داشت: این مجموعه در راستای خدمات‌رسانی به مردم و تحقق مطالبات آنان در حوزه آبرسانی و طرح‌های فاضلاب فعالیت می‌کند.

وی، با بیان اینکه همه مردم به فعالیت شرکت آبفا نیاز دارند تصریح کرد: وظیفه سقایی مردم از افتخارات کارکنان شرکت آب و فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، آب را پس از اکسیژین دومین ماده‌ حیاتی بشر دانست و تاکید کرد: آب همانند اکسیژین هیچ جایگزینی برای حیات بشر ندارد که بر اساس آیات قرآن کریم تمام هستی، زندگی و حیات انسان و جانوران به آب بستگی دارد.

حمزه‌پور، تامین آب را یکی از چالش‌های کشور دانست و بیان کرد: ایران کشوری با اقلیم گرم و خشک از کشورهای کم‌آب محسوب می‌شود و تمام سیاست‌گذاری و استراتژی‌های مسئولان در راستای تامین آب در بخش‌های مختلف است.

وی، با بیان اینکه میانگین میزان بارش باران در کشور یک سوم میانگین جهان است افزود: وضعیت بارش باران استان بوشهر در سال‌های مختلف متفاوت بوده به‌گونه‌ای که امسال در نقاط جنوبی استان کاهش بارش باران ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، با بیان اینکه این استان به سبب شرایط جغرافیایی و طبیعی، 80 درصد منابع تامین آب آشامیدنی وابسته به استان‌های همجوار است گفت: 60 درصد منابع آب شرب استان در حوزه شهری و روستایی از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و 20 درصد از منطقه کازرون استان فارس و 20 درصد دیگر از منابع داخلی استان بوشهر تامین می‌شود.

حمزه‌پور با اشاره به فعالیت‌های 2 سال گذشته در اجرای طرح‌های آبرسانی با حمایت‌های وزارت نیرو و مسئولان استانی افزود: استاندار بوشهر توجه ویژه‌ای به طرح‌های آبرسانی دارد و به‌صورت مستمر شورای آب استان برای بررسی وضعیت تامین آب تشکیل می‌شود.

وی، با وجود کاهش منابع مالی و شرایط اقتصادی ویژه در کشور، اجرای طرح‌های آبرسانی را به عنوان اولویت نخست برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: این مهم سبب شده اقدامات ویژه‌ای در این حوزه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، به طرح‌های اجرا شده پرداخت و خاطر نشان کرد: در 2 سال گذشته با تدابیر ویژه، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که از ظرفیت مهم آب خلیج‌فارس با شیرین‌سازی برای تامین آب شرب استفاده شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه آب شرب شهر بوشهر به آب‌شیرین‌کن‌ها وابسته می‌شود تصریح کرد: با تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن دغدغه مردم و مسئولان در تامین آب آشامیدنی برطرف و این مشکل تاریخی رفع می‌شود.

وی،ساخت مخزن ذخیره آب در شهرها و روستاها را مورد اشاره قرار داد و گفت: به‌زودی مخزن ذخیره آب دلوار تکمیل می‌شود و در این راستا مخازن ریز و انارستان در شهرستان جم، شهر کلمه و روستاهای مختلف در حال ساخت و یا تکمیل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، از بازسازی تصفیه‌خانه بوشیگان کازرون، تامین کننده آب استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: چاه‌ها، تاسیسات و لوله‌ها به‌روز شده و در این راستا طرح نشت‌یابی شبکه‌های آبرسانی به صورت ماهواره‌ای در بوشهر و کنگان با اعتبارات ملی در حال اجرا است.

حمزه‌پور طرح‌های فاضلاب در شهرهای مختلف استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر با اعتبار 120 میلیارد تومان با 2 ایستگاه پمپاژ اجرا شد که در اسفند ماه این پروژه به‌طور کامل تکمیل می‌شود.

تاریخ:
1399/12/06
تعداد بازدید:
1273
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal