تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
پیام مهندس حمزه پور مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر به مناسبت 13 اسفندماه روز ملی آب
آب بعد از هوا مهم ترین ماده مورد نیاز موجودات زنده است آب، نعمت بی نظیر خداوند، جلوه زیبایی و طراوت و مظهر پاکی و زلالی و در واقع، دلیل اصلی ادامه هستی است. و زندگی و سلامت انسان ها، گیاهان و جانوران به وجود این ماده حیاتی بستگی دارد شاید به همین خاطر است که آب از دیربازدر حیات بشر مورد توجه اقوام و گروه های انسانی قرار داشته است

آب بعد از هوا مهم ترین ماده مورد نیاز موجودات زنده است آب، نعمت بی نظیر خداوند، جلوه زیبایی و طراوت و مظهر پاکی و زلالی و در واقع، دلیل اصلی ادامه هستی است. و زندگی و سلامت انسان ها، گیاهان و جانوران به وجود این ماده حیاتی بستگی دارد شاید به همین خاطر است که آب از دیربازدر حیات بشر مورد توجه اقوام و گروه های انسانی قرار داشته است. در فرهنگ ایران نیز ایرانیان در گذشته روز سیزدهم اسفند ماه هر سال را که نوروز آب‌ها نام داشته به کنار چشمه‌ها و رودها می‌رفتند و با برپا کردن مراسم خاصی، عطر و گلاب در آب‌ها می‌افشاندندبا افزایش روزبه روز جمعیت جهان، مصرف آب نیز در حال افزایش است امروزه علیرغم پیشرفت تکنولوژی باز هم حیات تمدن ها و جوامع انسانی در گرو این ماده ارزشمند قرار دارد با این حال استفاده بدون حد و مرز از این ماده حیاتی امروز مارا با مساله ای با عنوان بحران آب مواجه کرده است ونامگذاری 13 اسفند ماه در تقویم کشور با عنوان (( روز ملی آب)) بهانه ای است تا به ما یادآور شود که همه ما در قبال کیفیت و کمّیت آب مسئولییم چرا که اگر مسئولانه عمل نکرده وخلاقیت و توانمندی‌های خود را برای مدیریت مصرف و تقاضای آب در زندگی به‌کار نگیریم به سرعت با کمبود آب مواجه خواهیم شد بستر مناسبی است تا رسانه ها، سازمان های مرتبط، دستگاه های آموزشی و تمامی ظرفیت ها برای یادآوری نقش بی بدیل آب در زندگی ، دخیل شوند. بپذیریم که آب نه کالای بی مقدار که گرانقدرترین هدیه بی نظیر خداوند به زندگیست ، در این سرزمین کم آب، هرچند مقدارش کم است ولی اگر آب را درست و به اندازه مصرف کنیم و آلوده اش نسازیم می توانیم با همین میزان آب، کشوری پیشرفته و آباد و مرفه بسازیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز ملی آب امید آن دارم که هریک از ما با پذیرش سهم مسئولیت اجتماعی خویش گامی موثر دربهره مندی همگان از نعمت آب شرب برداریم .

عبدالحمید حمزه پور

رئیس هیات مدیره ومدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر

تاریخ:
1399/12/13
تعداد بازدید:
1477
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal