تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
بازدید استاندار بوشهر ازخط انتقال آبرسانی سیراف _ جم و پروژه آبشیرین کن
استاندار بوشهر در بازدید از  روند اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم به ظرفیت 28 هزار متر مکعب در شبانه‌روز با تاکید بر تسریع اجرا این پروژه اظهار داشت: برای توسعه زیر ساخت‌های آن شامل برق‌رسانی و خطوط انتقال آب اقداماتی انجام شده که نیاز به تسریع در تکمیل این پروژه‌ها دارد.
استاندار بوشهر در بازدید از  روند اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم به ظرفیت 28 هزار متر مکعب در شبانه‌روز با تاکید بر تسریع اجرا این پروژه اظهار داشت: برای توسعه زیر ساخت‌های آن شامل برق‌رسانی و خطوط انتقال آب اقداماتی انجام شده که نیاز به تسریع در تکمیل این پروژه‌ها دارد.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های برق‌رسانی آب‌شیرین‌کن سیراف - جم گفت: یکی از زیرساخت‌های مهم این تأسیسات اجرا طرح برق‌رسانی و لازم است از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل این پروژه استفاده شود.

وی، تحقق تعهد مجری پروژه آب‌شیرین‌کن 28 هزار مترمکعب سیراف - جم را مورد تاکید قرار داد و افزود: بر اساس تعهد سرمایه‌گذار این پروژه لازم است در راه‌اندازی فاز نخست آن به ظرفیت 10 هزار مترمکعب در شبانه‌روز قبل از فصل تابستان تسریع شود.

استاندار بوشهر تامین اعتبارات ‌لازم این پروژه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: خط انتقال این تأسیسات باید هر چه سریع‌تر تکمیل و راه‌اندازی شود تا یکی از زیرساخت‌های آن فراهم شود.

گراوند نصب و راه‌اندازی ترانس‌ برق پروژه شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی مردم شهرستان جم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید تا اواخر خرداد ماه طرح برق‌رسانی پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم تکمیل و زمینه راه‌اندازی فاز نخست این پروژه فراهم تا بخشی از نیاز آب شرب مردم شهرستان جم تامین شود.

وی، با تاکید بر پیگیری برای تامین منابع مالی این پروژه خاطر نشان کرد: همکاری مسئولان وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اجرا این پروژه ستودنی است که تلاش می‌شود از منابع دیگر، بودجه مورد نیاز آن تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با اشاره به اینکه منابع تامین آب شرب شهرستان جم تاکنون محلی بوده است تصریح کرد: آب مورد نیاز مردم شهرستان جم عمدتاً از چاه‌های منطقه تامین می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور خشکسالی، برداشت بی‌رویه و شرایط آب و هوایی منطقه را عامل خشک شدن چاه‌های آب در جم دانست و بیان کرد: بیشتر چاه‌های شهرستان جم یا در حال خشک شدن و یا اینکه منابع آبی آنها رو به اتمام است و مردم شهرها و روستاهای شهرستان جم با مشکل جدی برای تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.

وی، از اجرای طرح شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی جم خبر داد و تصریح کرد: با طراحی‌های صورت گرفته قرار است از طریق آب‌شیرین‌کن، مشکل و کمبود تامین آب شهرستان جم برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 28 هزار متر مکعب همجواری بندر سیراف برای تامین آب این شهرستان خاطر نشان کرد: با احداث و راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن روزانه 28 هزار متر مکعب آب تولید و از طریق خطوط انتقال آب به شبکه آبرسانی ارسال می‌شود.

حمزه‌پور با اشاره به اجرا خط انتقال آب به طول 25 کیلومتر برای ارسال آب پروژه آب‌شیرین‌کن بندر سیراف به شهرستان جم افزود: در این راستا آب این تأسیسات از طریق 5 سایت ایستگاه پمپاژ و مخازن ذخیره به شهرستان جم منتقل می‌شود.

وی، با اشاره به اجرا خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و مخازن ذخیره در مسیر پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف- جم گفت: ای پروژه‌ها با اقدامات سال گذشته و تامین اعتبارات و حمایت‌های انجام شده تقریباً رو به اتمام است و اکنون کل تجهیزات نصب شده و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آماده بهره‌برداری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: 2 بخش این پروژه شامل تکمیل شبکه برق مورد نیاز راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و تأسیسات آب‌شیرین‌کن مورد توجه قرار دارد که پیمانکاران فعال و مشغول هستند.

حمزه‌پور از تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز بخش برق‌رسانی خبر داد و تاکید کرد: با تکمیل شبکه برق، امید می‌رود مشکل این عرصه برطرف شود و بخش تأسیسات آب‌شیرین‌کن هم سرمایه‌گذار آن در حال فعالیت است و ان‌شاءالله با تامین تجهیزات که بخشی از آن وارداتی است این پروژه به‌صورت 100 درصد تکمیل و راه‌اندازی و آب تولیدی آن به مردم شهرها و روستاهای شهرستان جم تقدیم شود.
تاریخ:
1400/01/19
تعداد بازدید:
999
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal