تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
راهکارهای تامین بخشی از آب استان بوشهر از کازرون بررسی شد
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به نشست با مسئولان استان فارس در تأمین آب شرب استان بوشهر از منابع آبی کازرون اظهار داشت: در این نشست معاون امور عمرانی استاندار فارس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز، آب منطقه‌ای بوشهر و فارس، نماینده وزارت نیرو و فرماندار کازرون راهکارهای لازم برای رسیدگی به مشکل آب دشتستان ارائه کردند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به نشست با مسئولان استان فارس در تأمین آب شرب استان بوشهر از منابع آبی کازرون اظهار داشت: در این نشست معاون امور عمرانی استاندار فارس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز، آب منطقه‌ای بوشهر و فارس، نماینده وزارت نیرو و فرماندار کازرون راهکارهای لازم برای رسیدگی به مشکل آب دشتستان ارائه کردند.

مهرداد ستوده با اشاره به مصوبات این نشست افزود: در سنوات قبل که بخشی از آب استان بوشهر و شهرستان دشتستان از کازرون تأمین می‌شد که مقرر شد کماکان آب تخصیصی شهرستان دشتستان از این محل تأمین شود.

وی با اشاره به ساخت پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر گفت: با تکمیل این پروژه‌ها میزان وابستگی آب استان بوشهر به کازرون به حداقل می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: با محوریت آب و فاضلاب استان بوشهر اعتبار مورد نیاز به‌صورت نقدی که به تأیید نماینده وزارت نیرو رسید برای پرداخت به کشاورزان بومی تأمین کننده آب شرب مردم استان بوشهر تخصیص یابد.

ستوده ارتباط مردم دشتستان با کازرون را دارای پیشینه تاریخی درخشان دانست و بیان کرد: روابط فرهنگی، اجتماعی و تاریخی مردم این دو شهرستان به سال‌های متمادی برمی‌گردد که همکاری مردم کازرون با استان بوشهر در عرصه‌های گوناگون قابل ستایش و درخور تحسین است.

وی، با قدردانی از همکاری معاون عمرانی استاندار فارس، مسئولان آب منطقه‌ای استان‌های بوشهر و فارس و همراهی فرماندار کازرون گفت: امید می‌رود با همراهی مردم در مدیریت مصرف آب دغدغه تأمین آب در تابستان امسال برطرف شود.

ستوده بیان کرد: امید می‌رود با افزایش طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در آینده شاهد انتقال آب خلیج‌فارس به مجموعه شهرستان کازرون باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم از اجرای طرح نکاشت خبر داد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در قالب طرح نکاشت 3 میلیارد تومان به کشاورزان دارای زمین اطراف رودخانه شاهپور شهرستان کازرون استان فارس که از کشت محصول خودداری کرده و سهمیه آب خود را به مردم این استان اختصاص دادند، پرداخت کرده است.

عبدالحمید حمزه‌پور ادامه داد: برهمین اساس آن میزان آبی که برای کشت محصولات مختلف کشاورزی مصرف می‌شد، وارد شبکه آبرسانی استان بوشهر می‌شود که همکاری کشاورزان و مسئولان استان فارس و کازرون ستودنی است.

وی با بیان اینکه اکنون 20 درصد از آب مصرفی استان بوشهر از کازرون تامین می‌شود افزود: کاهش 50 درصدی بارش‌ها در زمستان گذشته و خشکسالی باعث افت کمی و کیفی منابع آبی محلی درون استان و استان‌های همجوار شده‌است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر هم خشکسالی‌ها و کاهش بارش باران را مورد اشاره قرار داد و افزود: کاهش بارش باران در زمستان گذشته، آفت آبدهی چاه‌ها و رودخانه‌ها در پی داشته است که بر بحران کم‌آبی افزوده است.

علی محمدی با قدردانی از همکاری مسئولان استان فارس و کازرون در تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر گفت: پروژه‌های مهم در راستای سدسازی و آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر در حال اجرا است که بخشی از این پروژه‌ها امسال وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

تاریخ:
1400/03/09
تعداد بازدید:
1041
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal