تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
وضعیت پروژه‌های آبرسانی استان در شورای آب به ریاست استاندار بوشهر بررسی شد
عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان بوشهر با بیان اینکه گذر از تابستان امسال نیاز به همکاری و مشارکت همگانی است اظهار داشت: مدیریت مصرف آب باید در دستور همه بخش‌ها و مشترکان قرار بگیرد و در این راستا قطع انشعابات غیر مجاز و خانه باغ‌ها در اولویت است.

عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان بوشهر با بیان اینکه گذر از تابستان امسال نیاز به همکاری و مشارکت همگانی است اظهار داشت: مدیریت مصرف آب باید در دستور همه بخش‌ها و مشترکان قرار بگیرد و در این راستا قطع انشعابات غیر مجاز و خانه باغ‌ها در اولویت است.

وی باتأکید بر پیگیری قطع انشعابات غیرمجاز به‌ویژه خانه باغ‌ها گفت: هیچ اغماض و چشم‌پوشی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

استاندار بوشهر پایداری آب شرب استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای پایداری آب شبکه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر طرح‌های مهم و متعددی در حال اجرا است که بخشی از آنها امسال وارد مدار بهره‌برداری و تولید می‌شود.

گراوند از اجرا شیرین‌سازی آب دریا برای تأمین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها با ظرفیت‌های مختلف در حال اجرا است که توسعه زیرساخت‌ها برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه وارد مدار شدن پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در مرکز استان بوشهر می‌تواند وضعیت آب در شهرها به یک پایداری مطلوب برساند تأکید کرد: 2 پروژه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت بالا در بوشهر روند اجرایی آن تسریع یافته که تکمیل آنها می‌تواند تأمین آب استان را به یک پایداری قابل قبولی برساند.

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم و نقش آن در تأمین آب شهرها و روستاهای شهرستان جم تصریح کرد: لازم است در تسریع این پروژه همه ‌راهکارهای لازم مورد توجه قرار بگیرد تا مشکل آب آشامیدنی شهرستان جم برطرف شود.

گراوند بر توجه مدیران آب و فاضلاب در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر به درخواست‌های مردم در شهرها و روستاها تأکید کرد و گفت: مدیران آب و فاضلاب در شهرهای استان بوشهر مکلف هستند به مطالبات و انتظارات مردم در شهرها و روستاها پاسخ دهند.

وی مانع‌تراشی در اجرا پروژه‌های تأمین آب شرب را ممنوع دانست و تأکید کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد برای پروژه‌های تأمین آب شرب استان مانع تراشی کند.

استاندار بوشهر باتأکید بر توجه به آب پایدار در شهرها و روستاها تصریح کرد: موضوع انتخابات روی مسائل و مشکلات تأمین آب شرب استان تأثیری نخواهد گذاشت و تا زمانی که در بخش آب به پایداری اطمینان بخش برسیم جلسات و پیگیری‌ها با جدیت ادامه دارد.

گراوند استفاده پساب تصفیه فاضلاب برای آبیاری فضای سبز شهرها را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به اینکه طرح فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم اجرا شده استفاده از پساب تصفیه فاضلاب برای تأمین آب باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تأمین آب در بخشی از نقاط استان بوشهر مشکلاتی وجود دارد تأکید کرد: با توجه به به وارد فصل گرما شده‌ایم باید برای خدمات‌رسانی به مردم و پایداری تأمین آب در شهرها و روستاها نباید از هیچ کوششی فروگذاری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با بیان اینکه تابستان امسال شرایط سختی در تأمین آب است تصریح کرد: گرمای زودرس، افزایش دمای هوا، بارش کم باران در فصل گذشته و شرایط کرونایی از عوامل مشکلات تأمین و افزایش مصرف آب در استان بوشهر است.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه تولید و تأمین آب شرب رابطه مستقیم با نزولات جوی دارد گفت: بارش باران در سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافت و این درحالی است که این مهم در شهرهای جنوبی تا 70 درصد کاهش نسبت به سال ماقبل آن ثبت شد که نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش تولید و کمبود منابع و تأمین آب دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از منابع تأمین آب از طریق چاه‌ها است گفت: کاهش باران زمینه کاهش کیفیت آب از این منابع فراهم می‌کند و سبب ایجاد مشکلات در سفره‌های زیرزمینی و وضعیت تأمین آب شرب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اقدامات مهم در تأمین آب شرب در شهرها و روستاها خاطر نشان کرد: یکی از پروژه‌های تأمین آب شرب در شهرها و روستاها اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن است.

حمزه‌پور از افزایش ظرفیت تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر و کنگان خبر داد و بیان کرد: حجم تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن 10 هزار مترمکعب بوشهر 12 هزار و 500 متر مکعب افزایش یافت و به 22 هزار و 500 مترمکعب رسید و ظرفیت آب‌شیرین‌کن کنگان به 12هزار و 500 مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافت.

وی، با بیان اینکه تاکنون در تأمین آب شرب استان بوشهر بحران ایجاد نشده است گفت: برای ادامه راه نیاز و ضرورت دارد مردم در مدیریت مصرف آب همکاری و از آبیاری به فضای سبز و درختان و باغ‌ها خودداری کنند چراکه وظیفه شرکت آب و فاضلاب تنها تأمین کننده آب شرب و بهداشتی مردم در شهرها و روستاها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مصرف غیرمتعارف را سبب افت فشار آب دانست و خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده وضعیت پایداری تأمین آب شرب با وجود خشکسالی و کاهش بارش باران روز به روز بهتر می‌شود.

حمزه‌پور با اشاره به اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها تصریح کرد: با وارد مدار شدن پروژه‌های بزرگ آب‌شیرین‌کن از جمله 35 و 17 هزار مترمکعب بوشهر و 28 هزار مترمکعب سیراف - جم که دارای پیشرفت خیلی خوبی هستند وضعیت تأمین آب شرب به پایداری مناسب خواهد رسید.

حمزه‌پور قطع انشعاب غیرمجاز آب را مورد اشاره قرار داد و افزود: هر چند قطع انشعاب آب خوشایند این شرکت نیست ولی چاره‌ای وجود ندارد چون اگر انشعابات غیرقانونی قطع نشود سیستم آبرسانی از طریق شبکه آبرسانی دچار اختلال می‌شود.

وی انشعاب خانه باغ‌ها را یکی از این گونه انشعابات دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون 2 هزار و 700 انشعاب غیرمجاز از جمله خانه باغ‌ها قطع شده که قطع 700 انشعاب آن در سه نخست امسال محقق شده است.

تاریخ:
1400/03/25
تعداد بازدید:
769
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal