تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
همکاری مردم در مدیریت مصرف تنها راه گذر از تابستان گرم در شرایط کرونایی است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست با مسئولان آبفای شهرستان‌های استان بوشهر با بیان اینکه امسال سال سختی در تأمین آب آشامیدنی در قیاس با سال‌های قبل است افزود: تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان بوشهر ستودنی است که در هر زمان پاسخگوی نیازهای مشکلات مشترکان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست با مسئولان آبفای شهرستان‌های استان بوشهر با بیان اینکه امسال سال سختی در تأمین آب آشامیدنی در قیاس با سال‌های قبل است افزود: تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان بوشهر ستودنی است که در هر زمان پاسخگوی نیازهای مشکلات مشترکان هستند.

عبدالحمید حمزه‌پور انسجام و همدلی کارکنان و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با مردم و مسئولان را عامل موفقیت در گذر از بحران تأمین آب آشامیدنی دانست و تأکید کرد: آرامش و رضایت‌مندی مردم مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی همکاری شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها در اجرا پروژه‌های آبرسانی را مورد ستایش قرار داد و بیان کرد: برای مدیریت مصرف آب باید از همه بخش‌ها کمک گرفته شود که در این بخش ائمه جمعه و جماعات در شهرها نقش مهم و ویژه‌ای در تبیین اهمیت صرفه‌جویی آب دارند.

حمزه‌پور با بیان اینکه خشکسالی بسیاری از منابع تأمین آب تحت تأثیر قرار داده است گفت: تنها راه گذر از تابستان گرم در شرایط کرونایی همکاری مردم و دستگاه‌های اداری و اجرایی در مدیریت مصرف آب است.

وی با اشاره به اجرا طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا به‌عنوان منابع جدید تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرهای بوشهر، کنگان و روستای نوار ساحلی شهرستان دشتی وارد مدار تولید است که 8 درصد از آب مصرفی استان بوشهر را تأمین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه پروژه‌های آب‌شیرین‌کن توسط بخش خصوصی اجرا و آب تولیدی به‌صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد افزود: هر مترمکعب آب تولیدی از این پروژه‌ها بین 15 هزار تا 16 هزار تومان هزینه دارد که با قیمت بسیار اندکی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مابقی هزینه آب به‌صورت یارانه دولت پرداخت می‌کند.

حمزه‌پور بیان کرد: سالانه افزون بر 150 تا 160 میلیارد تومان یارانه خرید آب پرداخت می‌شود که با وارد مدار شدن پروژه‌های دیگر آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر این رقم افزایش چشمگیری می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از وارد مدار شدن پروژه‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 50 هزار مترمکعب در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: فاز نخست پروژه‌های آب‌شیرین‌کن 35 هزار و 17 هزار مترمکعب بوشهر تا بزودی وارد مدار تولید می‌شود که جوابگوی بخشی از مشکلات است.

حمزه‌پور با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن قابل قیاس با تأمین آب از چاه، چشمه و سد نیست گفت: با توجه به تولید و تأمین آب با هزینه‌های بالا باید فرهنگ مدیریت مصرف در برنامه و سبد خانوارها در شهرها و روستاها قرار بگیرد که در این راستا نقش اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها قابل توجه است.

وی سامانه 122 را درگاه اصلی ارتباط مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر با مردم دانست و تأکید کرد: مرکز اطلاع‌رسانی و سامانه 122 در شبانه‌روز در اختیار مردم برای انعکاس خواسته‌ها و مطالبات است و باید مسئولان آب و فاضلاب در شهرستان‌‌های مختلف استان بوشهر در همه شبانه‌روزی پاسخگوی مشکلات و مطالبات مردم باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: تلاش‌های روابط عمومی شرکت برای افزایش آگاهی مردم در نحو تامین آب با مشکلات و مشقت باید مورد توجه قرار بگیرد.

حمزه‌‌پور با تاکید بر تامین درآمدهای شرکت گفت: شرکت آب و فاضلاب به صورت هزینه درآمد اداره می‌شود که پرداخت آب مصرفی در ادارات، دستگاه‌ها و قشرهای مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بر برخورد با انشعابات آب غیرمجاز تاکید کرد و گفت: آب تولیدی تنها برای مصرف مردم در شهرها و روستاها است و آبیاری درختان و تامین آب دام از طریق شبکه آبرسانی جایز نیست و با استفاده کنندگان غیرمجاز آب شرب برخورد می‌شود.

تاریخ:
1400/04/14
تعداد بازدید:
633
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal