تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
ضرورت مهم همکاری اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف در استان بوشهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه اکنون استان در اوج شدت گرما قرار دارد اظهار داشت: افزایش دمای هوا زمینه مصرف آب شرب را افزایش می‌دهد و این درحالی است که در شرایط کرونایی مصرف این ماده حیاتی بیشتر کرده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه اکنون استان در اوج شدت گرما قرار دارد اظهار داشت: افزایش دمای هوا زمینه مصرف آب شرب را افزایش می‌دهد و این درحالی است که در شرایط کرونایی مصرف این ماده حیاتی بیشتر کرده است.

عبدالحمید حمزه‌پور سرانه مصرف آب آشامیدنی در استان بوشهر را بیش از دیگر نقاط کشور دانست و بیان کرد: مصرف سرانه آب آشامیدنی بیش از 220 لیتر است که برخی نقاط 300 لیتر گزارش شده است.

وی ماه‌های تیر و مرداد را اوج گرما و بحران کم آبی در استان بوشهر دانست و افزود: تنها راه گذر از این ماه‌های گرم مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان است که تاکنون این همکاری مطلوب بوده است.

منابع 80 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر منابع 80 درصد آب آشامیدنی استان را سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه شاپور کازرون در استان فارس دانست و افزود: 20 درصد منابع تأمین آب استان بوشهر چاه‌ها و پروژه‌های آب‌شیرین‌کن است که اکنون به ظرفیت 40 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در مدار است.

حمزه‌پور بحرانی بودن منابع تأمین آب آشامیدنی برخی شهرستان‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شهرستان‌های جم، عسلویه و دیر از نقاط بحرانی در تأمین آب آشامیدنی است که برای جلوگیری از مشکلات در این شهرستان‌ها، طرح‌های مهم و تاثیرگذاری اجرا شده است.

وی آبرسانی سیار را مربوط به نقاط روستایی کوهستانی و صعب‌العبور دانست و خاطر نشان کرد: 97 درصد روستاهای استان بوشهر دارای شبکه آبرسانی هستند و این درحالی است که نحو توزیع آب در این شبکه‌ها به‌صورت عادلانه مورد توجه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به طر‌ح آب‌شیرین‌کن پرداخت و با اشاره به در مدار بودن 3 پروژه در این حوزه تصریح کرد: 2 پروژه آب‌شیرین‌کن کنگان و بوشهر که دارای ظرفیت 10 هزار مترمکعب بود کنگان به 12 هزار و 500 مترمکعب و آب‌شیرین‌کن بوشهر به 22 هزار و 500 مترمکعب ظرفیت تولید آب آن افزایش یافت و آب‌شیرین‌کن روستایی نوار ساحلی دشتی هم با تولید 600 مترمکعب در مدار تولید است.

10
درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از آب‌شیرین‌کن‌ها تأمین می‌شود

حمزه‌پور با اشاره به اینکه اکنون 10 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از آب‌شیرین‌کن‌ها تأمین می‌شود گفت: با تکمیل و افتتاح پروژه‌های در دست اجرا تولید آب از این ظرفیت‌ها به 40 درصد افزایش می‌یابد.

وی به پروژه‌های در دست اجرا آب‌شیرین‌کن در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر به ظرفیت 100 هزار مترمکعب اشاره کرد و افزود: برخی این پروژه‌ها تا پایان فصل تابستان وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب‌شیرین‌کن را افزودن بر یک‌هزار 250 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر توسط بخش خصوصی در حال اجرا است که بخشی امسال و بخش دیگر هم سال آینده تکمیل و وارد مدار تولید می‌شود.

بیش از 10 هزار متر مکعب آب این پروژه‌ها در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد

حمزه‌پور با بیان اینکه تا فصل تابستان جاری بیش از 10 هزار متر مکعب آب این پروژه‌ها در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد تصریح کرد: قیمت تمام شده تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا بیش از 12 برابر دیگر منابع است به‌گونه‌ای که هزینه تولید هر مترمکعب آب از آب‌شیرین‌کن افزون بر 16 هزار تومان است که با قیمت هر مترمکعب 500 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر باتأکید بر نقش مهم اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب برای جلوگیری از بحران و تنش تصریح کرد: برای گذر از تابستان گرم در شرایط کرونایی صرفه‌جویی باید در دستور کار همگان قرار بگیرد.


pasting
تاریخ:
1400/04/16
تعداد بازدید:
736
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal