تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
مصوبات سفر نخست رئیس جمهور دولت مردمی به استان بوشهر در حوزه احداث آب شیرین‌کن‌ها محقق شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مصوبات سفر نخست رئیس جمهور دولت مردمی به استان بوشهر برای افزایش ظرفیت تولید آب شیرین‌کن‌ها محقق شده است.
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار کرد: با نگاه ویژه و راهبردی حضرت آیت الله رئیسی به موضوع آب شرب استان بوشهر وبا پیگیری های وزیر محترم نیرو استاندارمحترم بوشهر باعث شد استان بوشهر در فاصله کمتر از 2 سال شاهد انقلابی پیرامون توسعه آب شیرین‌کن‌ها باشد.

وی بیان کرد: استان بوشهر که تا چند سال پیش در تابستان با اوج تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کرد اکنون با وارد مدار شدن آب شیرین‌کن‌ها رفته رفته در مسیر رسیدن به پایداری مطلوب در تامین آب شرب است.
عالی ادامه داد: بعد از سفر مهرماه آیت الله رئیسی به استان بوشهر در سال گذشته نزدیک به 10 پروژه آب شیرین‌کن در استان بوشهر افتتاح و یا عملیاتی شد.

وی گفت: در بهمن ماه سال 1400 آب شیرین‌کن شیف به ظرفیت اسمی یک‌هزار مترمکعب و در خرداد ماه فاز اول آب‌شیرین کن شماره 4 بوشهر به میزان 10 هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار شد.

عالی ادامه داد: همچنین تولید آزمایشی آب‌شیرین کن وحدتیه با ظرفیت اسمی 6 هزار و 500 مترمکعب در شبانه روز در بهمن ماه جاری محقق شده و در سفر هیات دولت به استان افتتاح رسمی می‌شود.

وی یادآور شد: آب‌شیرین کن اخند به اظرفیت یک‌هزار و 500 مترمکعب در شبانه روز، نوسازی آبشیرین کن سعدآباد به ظرفیت 2500 متر مکعب، افتتاح آب‌ شیرین‌کن شماره 2 بوشهر با ظرفیت 35 هزار مترمکعب سفر قریب الوقوع سفر رئیس جمهور به استان بوشهر از دیگر دستاوردهای شاخص استان بوشهر در حوزه‌ آب شیرین‌کن‌ها است.

عالی یادآور شد: راه اندازی بخشی از آب‌شیرین کن سیراف به ظرفیت 10 هزار مترمکعب در شبانه روز تا پایان سال جاری، انتخاب سرمایه گزار برای آب‌شیرین کن های آبپخش به ظرفیت 8500 متر مکعب در شبانه روز آبشیرین کن دیر به ظرفیت 3هزار و 750 مترمکعب در شبانه روز و عسلویه به ظرفیت 5 هزار مترمکعب در شبانه روز و همچنین تحویل زمین به سرمایه گذار آب‌شیرین کن نیروگاه اتمی در سال جاری همراه با انتخاب پیمانکار از جمله پروژه‌های شاخص آبرسانی استان بوشهر است.

وی افزود: تصویب احداث آب‌شیرین کن های جدید در شهرهای گناوه، تنگستان، بنک و کنگان همراه با برگزاری مناقصه در آینده نزدیک از دیگر اقدامات شاخصی است که به لطف نگاه ویژه رئیس جمهور دولت سیزدهم‌به استان بوشهر در مسیر تحقق قرار گرفته است واستان بوشهر را در ردیف نخست کشور در بهره مندی از سرانه ساخت و تولید آب آبشیرین کن قرار داده است.
تاریخ:
1401/11/21
تعداد بازدید:
267
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal