تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
عملیات اجرایی مخزن آب 5 هزار مترمکعبی شهر برازجان آغاز شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: همزمان با دهه مبارک فجر عملیات اجرایی مخزن آب 5 هزار مترمکعبی شهر برازجان با 500 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی جمعه شب در این آیین با تبریک دهه فجر اظهار کرد: مخزن 5هزار مترمکعبی برازجان 6 هزار و 250 خانوار با جمعیت 25 هزار نفری را در این شهر تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی بیان کرد: هدف از اجرا این طرح پایدارسازی آب موردنیاز مردم برازجان و همچنین تامین فشار مناطق بالادست و همجوار مخزن 15 هزار مترکعبی برای طرح های توسعه این شهر است.
عالی ادامه داد: با احداث مخزن جدید،خط انتقال ورودی به مخزن 5 هزارمکعبی آب را از مخزن 20 هزارمترمکعبی راهدار وارد مخزن جدید می شود.
وی ادامه داد: تاکنون سه میلیارد تومان به پیمانکار پروژه پرداخت شده و بزودی نیز پنج میلیارد تومان به پیمانکار اختصاص پیدا می‌کند.
عالی یادآور شد: در این زمینه با پیگیری نماینده مردم دشتستان و همچنین اعتبار موردنیاز پروژه تامین خواهد شد تا مخزن 5 هزارمترمکعبی برازجان تا هفته دولت سال جدید آماده بهره برداری شود.
فرماندار شهرستان دشتستان نیز گفت: شهرستان دشتستان به واسطه مشکل در تامین آب آشامیدنی از سالیان گذشته بیشتر وارد کننده آب شرب بوده است که در چنین شرایطی در دوران تنش، برای تامین آب دغدغه مهمی در بین شهروندان برازجانی وجود داشت.
احمد بنافی افزود: در این زمینه با پیگیری هایی که با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر انجام شد با کار جهادی اقدام های خوبی برای تامین آب پایدار شهرستان دشتستان در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: تولید آب شرب با استفاده از ظرفیت آب شیرین کن، نوسازی و بهسازی شبکه انتقال و توسعه زیرساخت ها از اقدام های شاخصی بود که برای تامین آب پایدار شهرستان دشتستان و بویژه برازجان عملیانی شده است.
بنافی یادآور شد: نیاز سالانه آب شرب شهرستان دشتستان سالانه 33 میلیون مترمکعب است که با احداث سد دالکی (با ظرفیت 260 تا 400 میلیون مترمکعب) این میزان آب به نحو مطلوبی تامین می شود.
وی افزود: حوزه آبریز سد دالکی بسیار وسیع است که می تواند منبع تامین آب پایدار باشد که در کنار این ظرفیت احداث آب شیرین کن نیز در دستور کار قرار گرفت که این مهم در بخشی از مناطق شهرستان محقق شده است.
بنافی تصریح کرد: در این راستا از برنامه محوری بسیار خوب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر و همچنین تلاش ها و پیگیری های نماینده شهرستان دشتستان برای تامین مطلوب آب شرب شهرستان دشتستان کمال قدردانی را داریم.
تاریخ:
1401/11/21
تعداد بازدید:
367
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal