تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
همزمان با سفر رئیس جمهور
3 پروژه شاخص آبرسانی استان بوشهر به بهره‌برداری رسید
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب از افتتاح 3پروژه آبی در استان بوشهر همزمان با سفر رئیس جمهور خبرداد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب از افتتاح 3پروژه آبی در استان بوشهر همزمان با سفر رئیس جمهور خبرداد.

ابوالحسن عالی مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز اول طرح آبرسانی به شهرستان جم 2 شهر و روستاهای تابعه با جمعیت 120 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.



وی خاطرنشان کرد: این طرح شامل 2 بخش آب شیرین کن و خطوط انتقال و شبکه برق است و منبع تأمین آب آن در حال حاضر خط انتقال کوثر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: این طرح دارای 42 کیلومتر خط انتقال آب و 31 کیلومتر خط انتقال برق و 6 باب مخزن به ظرفیت 50 هزار مترمکعب است.

وی بیان کرد: این طرح دارای 35 دستگاه الکتروپمپ و هشت پست برق بوده و کل اعتبار این پروژه هشت هزار و 410 میلیارد ریال است.



مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر همچنین گفت: آب‌شیرین کن شماره 2 بوشهر دارای ظرفیت 35 هزار مترمکعب است که عملیات اجرایی از سال 1397 آغاز شد.

عالی اضافه کرد: این طرح شامل تأسیسات و خط انتقال به طول هفت کیلومتر است و دارای سالن به مساحت چهار هزار و 50 مترمربع و مخزن آب خام آبگیر 170 هزار مترمکعب و حجم مخزن آب پاک هزار مترمکعب است.

وی بیان کرد: آب‌شیرین کن شماره 2 بوشهر دارای خط انتقال برق به طول پنج کیلومتر است که اعتبار کل آن 12 هزار میلیارد ریال است.

آبشیرین‌کن وحدتیه و دالکی افتتاح شد

عالی بیان کرد: آب‌شیرین‌کن وحدتیه و دالکی با ظرفیت 6 هزار و 500 متر مکعب در شهرستان دشتستان احداث شده است.

وی اضافه کرد: منطقه تحت پوشش این آب‌شیرین‌کن شهرهای وحدتیه و دالکی و روستاهای مسیر است.

عالی ادامه داد: منبع تأمین آب خام آن رودخانه دالکی است و دارای حجم مخزن آب پاک 432 متر مکعب و سالن 500 متر مربع با تصفیه اصلی و حجم مخزن خام 2 هزار مترمکعب است.

مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر خاطرنشان کرد: یک کیلومتر خط انتقال برق و 3.5 کیلومتر خط انتقال آب پاک در این پروژه اجرا شده است که اعتبار کل آن 2 هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: با توجه به تأمین آب شهرستان دشتستان از خط کازرون ایجاد این پروژه در شهرستان دشتستان می‌تواند در رفع مشکلات و پایداری تأمین آب در این شهرستان را کاهش دهد.
تاریخ:
1401/12/12
تعداد بازدید:
377
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal