تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
پیام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به مناسبت 13 اسفند ماه روز ملی آب
آب آبروی زمین و جان مایه حیات است. به تعبیر دقیق و روشن کلام وحی "وجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی". و در کارگاه خلقت ، آب بن مایه آفرینش انسان و دیگر مخلوقات است

آب آبروی زمین و جان مایه حیات است. به تعبیر دقیق و روشن کلام وحی "وجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی". و در کارگاه خلقت ، آب بن مایه آفرینش انسان و دیگر مخلوقات است.   بی دلیل نیست که خداوند در آیه های بسیار در مورد اهمیت آب در سوره نمل آیه 10اشاره میکند و میفرماید:  "هُوَ الَّذِی أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً ۖ لَکُمْ مِنْهُ شَرَابٌ وَمِنْهُ شَجَرٌ فِیهِ تُسِیمُونَ"


رشد فزاینده جمعیت، افزایش مصرف آب و توزیع نامناسب زمانی بارش طی سالهای اخیر، شیوه های نامناسب و غیر اصولی کشاورزی ، برداشت بی رویه منابع استراتژیک سفره های زیر زمینی و محدود بودن آب شیرین و کاهش کیفیت آب و همچنین قرار گرفتن کشور در اقلیم خشک و کم بارش ایران را با مشکل جدی خشکسالی های متعدد روبرو ساخته است و بدون شک منافع آب فقط نوشیدن انسان و حیوانات و روییدن درختان و گیاهان نیست بلکه اساس و بنیان حیات بر آب نهاده شده است.

لذا لزوم تغییر نگرش در مورد آب ضرورتی انکار ناپذیر می باشد و توصیه کارشناسی امر به مدرن سازی کشاورزی ، بهبود دانش کشاورزی و قوانین موجود افزایش بهای آب و انرژی به همراه بهبود تکنولوژی به منظور جلوگیری از فشارهای اقتصادی- اجتماعی اصلاح الگوی کشت ، نهادهای مدیریت آب ، پیاده سازی بازار آب و استقرار حقابه زیست محیطی و افزایش آگاهی های زیست محیطی و آموزش عمومی برای بهبود وضعیت آب در کشور است. در همین راستا برای جلوگیری از تبدیل مشکل به بحران امری مهم و ضروری به نظر می رسد و نامگذاری 13 اسفند ماه به عنوان روز ملی آب در کشور ما بیانگر اهمیت موضوع می باشد.

تاریخ:
1401/12/13
تعداد بازدید:
245
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal