تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
توصیه های مدیرعامل شرکت آبفا استان بوشهر برای خانه تکانی پایان سال
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با ارائه راهکارهای خواستار صرفه جویی هم استانی برای خانه تکانی ایام پایان سال شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با ارائه راهکارهای خواستار صرفه جویی هم استانی برای خانه تکانی ایام پایان سال شد.

ابوالحسن عالی در توضیح این خبر اظهار داشت: در استقبال از سال نو یکی از سنن دیرینه ایرانیان خانه تکانی است که با توجه به مصرف بالای آب در این ایام نیاز است مشترکان به صرفه جویی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در مصرف آب در این سنت دیرینه خوب است شرایطی لحاظ شود تا علاوه بر مصرف آب، مقوله صرفه جویی نیز بخوبی رعای شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی در سال جاری می‌طلبد نسبت سال گذشته در مصرف آب در خانه تکانی نوروزی شاهد مصرف هوشمندانه آب باشیم.

عالی یادآور شد: برای نمونه دادن فرش‌ها نیازمند شستشو به قالیشویی و اجتناب از شستشو آن در حیات منازل از جمله راه‌های موثر برای صرفه جویی در امور مربوط به خانه تکانی پایان سال است.

وی افزود: در ایام پایان سال همچنین باید شیرهای سرویس بهداشتی، حمام یا آشپزخانه دارای نشستی تعویض شود چراکه نشتی‌های اندک در گذر زمان حجم زیادی از آب را هدر داده و هزینه‌ها آب مشترکان به دلیل گذشتن مصرف از الگوی تعیین شده افزایش می‌یابد.


عالی اضافه کرد: در استفاده از لوازم برقی مانند ماشین های ظرفشویی و لباسشویی باید با آگاهی کافی نسبت به مدت زمان شستشوی موثر در مصرف آب صرفه جویی لازم صورت گیرد.

وی گفت: همچنین در تمیز و شستن حیات و بالکن‌ها نباید از آب به شکل جارو استفاده کرد چراکه با محدودیت منابع آب شرب بکارگیری چنین رویکردی غیرمنطقی و به دور از انصاف محسوب می‌شود.

عالی اظهار کرد: وسواس به خرج دادن در شستن اقلامی مانند پتو و ملحفه منجر به مصرف بالای آب مشترکان شده که از این حیث نیز بانوان باید دقت لازم را داشته و همچنین از شستن‌های غیرضرور اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: بانوان به عنوان قشری تاثیرگذار در کاهش مصرف آب باید به نقش خود اهتمام لازم را داشته و همچنین به عنوان سفیران مصرف باید سایر اعضای خانواده را به مصرف اصولی آب ترغیب کنند.

عالی اظهار کرد: کاهش ذخایر سدها در پی کاهش خیره کننده بارش‌ها در سال جاری ایجاب کرده تا همگان نسبت به کاهش مصرف آب تمرکز لازم را داشته باشند.
تاریخ:
1402/12/19
تعداد بازدید:
170
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal