تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
نوسازی تجهیزات آزمایشگاه‌های شرکت آبفا استان بوشهر با 20 میلیارد ریال اعتبار / انجام بیش از 662 هزار آزمون شبکه توزیع و منابع آبی استان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هدف ارتقا سطح کیفی آب تجهیزات آزمایشگاهی این شرکت با 20 میلیارد ریال اعتبار نوسازی شد.
ابوالحسن عالی در توضیح این خبر اظهار داشت : کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه کلستریدیوم پرفرژنس نیز با 2.5 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد .
وی ادامه داد : مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان بوشهر شامل 11 آزمایشگاه است که از این مجموع چهار آزمایشگاه باکتریولوژی آب ، سه آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی آب و مابقی آن آزمایشگاه‌های ریز آلاینده معدنی ، باکتریولوژی تصفیه خانه آب ، فیزیک و شیمیایی تصفیه خانه آب و بیولوژی است .
عالی اضافه کرد : در سال جاری در حوزه ایمنی آب  استان بوشهر نیز اخذ مجوز ایمنی آب یک شهر و 2 روستا دریافت و همچنین اجرا و پیاده سازی آن نیز در 2 شهر و یک روستا محقق شد .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد : در حوزه کنترل کیفیت آب این استان نیز 60 تن گاز کلر ، 100 تن پرکلرین و  200 تن نمک در سال جاری مصرف شده است .
وی افزود : طرح های ارتقا کیفی آب استان بوشهر در سال جاری در  60  مورد خاتمه یافته و در 75 مورد نیز در دست اجرا است .
عالی یادآور شد : تعداد آزمون های کیفی انجام شده در شبکه توزیع ، منابع تامین آب و مخازن استان بوشهر نیز بیش 662 هزار مورد انجام شده که از این شمار آزمون بترتیب کلرسنجی ، کدورت سنجی و میکروبی با 336 هزار  ، 319 هزار و 7 هزار مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند .
وی اظهار کرد : در حوزه استاندارد ایزو 17025 در سال جاری اخذ و تمدید گواهینامه 2  آزمایشگاه باکتریولوژی و فیزیک و شیمیایی  و اجرا و پیاده سازی 2 آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی و فلزات سنگین محقق شده است .
تاریخ:
1402/12/23
تعداد بازدید:
985
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal